Com a record del 140è aniversari de l’arribada del ferrocarril a Vilanova, el Museu del Ferrocarril de Catalunya, va voler crear una memòria visual que mostrés les estacions inicials d’aquesta línia i les que s’hi han anat afegint posteriorment. Volem agrair als membres de l’equip del Programa de Documentació de l’Associació de Socis i Col·laboradors (SiC), a la qual coneixem afectuosament com a “voluntaris del Museu”.
El 29 de desembre de 1881, per primera vegada va circular un tren de manera comercial entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú, fruit de l’afany i la gran mirada de futur de Francesc Gumà i Ferran, empresari vilanoví, amb els suports que va saber obtenir de conciutadans i inversors d’altres localitats del país i de Cuba, on havia fet fortuna.

La majoria de les fotografies que apareixen a la memòria pertanyen a l’arxiu històric que es custòdia en aquest equipament de Vilanova, i són producte de la investigació realitzada per a la commemoració d’aquesta efemèride, moltes són pràcticament inèdites. A cada imatge s’indica l’any de la posada en servei i els del procés viscut al llarg del temps.

En una segona part s’assenyalen les incorporacions que s’han anat originant així com les clausures produïdes. Com a complement a les imatges, hem volgut ampliar la informació que apareix al muntatge de vídeo, amb aquest document PDF que conté dades de l’evolució de la construcció.
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140 Años de tren en Vilanova. Memoria visual.

Como recuerdo del 140 aniversario de la llegada del ferrocarril a Vilanova, el Museo del Ferrocarril de Cataluña, quiso crear una memoria visual que mostrara las estaciones iniciales de esta línea y las que se han ido añadiendo posteriormente. Queremos agradecer a los miembros del equipo del Programa de Documentación de la “Asociación de Socios y Colaboradores” (SiC), a la que conocemos cariñosamente como “voluntarios del Museo”.

El 29 de diciembre de 1881, por primera vez circuló un tren de manera comercial entre Barcelona y Vilanova i la Geltrú, fruto del empeño y la gran mirada de futuro de Francesc Gumà i Ferran, empresario vilanoví, y de los apoyos que supo obtener de conciudadanos e inversores de otras localidades del país y de Cuba, donde había hecho fortuna.

La mayoría de las fotografías que aparecen en la memoria pertenecen al archivo histórico que se custodia en este equipamiento de Vilanova, y son producto de la investigación realizada para la conmemoración de esta efeméride, muchas de ellas son prácticamente inéditas. En cada una de ellas se indica el año de la puesta en servicio y, los del proceso vivido a lo largo del tiempo. En una segunda parte se señalan las incorporaciones que se han ido originando, así como las clausuras producidas.

Como complemento a las imágenes, hemos querido ampliar la información que aparece en el montaje de vídeo, con este documento PDF que contiene datos de la evolución de la construcción.
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