Un gran espai d’acollida per a un “nou Museu”

12 febr.

El Museu del Ferrocarril de Catalunya obre les seves portes, després de concloure la primera fase dels treballs de rehabilitació i millora de les instal·lacions patrimonials. Per compartir i celebrar el nou període de la història d’aquest equipament cultural de Vilanova i la Geltrú, durant la resta del mes de febrer, totes les persones que visitin el Museu gaudiran d’un preu especial d’obertura de 4 €. Nota de prensa en castellano

El principal canvi d’aquesta primera etapa es concentra en la nova acollida dels visitants, en concret en la intervenció a l’antic edifici de l’economat de Renfe. Una construcció dels anys setanta del segle XX, que des del 1990, quan es va inaugurar la col·lecció ferroviària, es va constituir com a espai de recepció i dels serveis generals del Museu. Les intervencions desenvolupades a la façana principal, han volgut configurar una imatge urbana més visible i actual del Museu, a través d’una gran gelosia frontal d’estil mediterrani que actua com a llenç d’acer i gran porxo d’acollida als visitants. De fet, el conjunt de la intervenció en aquesta fase s’ha centrat en la creació d’un gran espai de recepció i distribució en la planta baixa, d’acord amb els requeriments actuals. També s’ha actuat a la façana lateral, per identificar al Museu des de l’estació de Vilanova.

En aquest període també s’ha construït un nou bloc annex de dotze lavabos que uneixen la històrica Nau del Pont-Grua amb l’edificació d’acollida del Museu. El Parc de la Vall de Núria, obsequi d’FGC amb motiu del 75 aniversari del Cremallera de Núria, també canvia d’ubicació, alhora que la zona de pícnic, de manera que es crea un nou àmbit d’oci entre els històrics Dipòsits de aigua i l’Espai de Mercaderies. Els propers mesos s’aniran incorporant més novetats al conjunt per aconseguir un Museu més viu, accessible, atractiu i adaptat a tot tipus de públics.
Les obres continuaran fins a la tardor amb la rehabilitació i recuperació de la gran Nau de 1881 i la construcció d’una nova edificació que acollirà una gran maqueta, així com amb la realització de diferents intervencions per donar cohesió a conjunt patrimonial. Aquestes obres, que han estat possibles gràcies a una subvenció del 1,5% cultural del Ministeri de Foment, formen part d’un projecte integral per transformar les diferents edificacions de l’antic Dipòsit de locomotores de vapor de Vilanova en un Museu del segle XXI dedicat al món dels trens. Jordi Roig és l’arquitecte que ha desenvolupat aquest projecte que ha estat dirigit per José Ramón Pastor, arquitecte d’Adif. La constructora que guanya el concurs d’aquesta fase i és la responsable de l’obra és ACSA-SORIGUÉ.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: